Tenorul Ştefan von Korch, a cărui identitate vocală este strâns legată de Carmina Burana, va delecta publicul din două oraşe cu interpretarea liniei specifice vocii sale din celebra lucrare vocal simfonică a lui Carl Orff: pe 17 noiembrie tenorul va concerta la Bistriţa-Năsăud, urmând ca pe 17 ianuarie de interpretarea sa să se bucure şi publicul din Cluj-Napoca, arată un comunicat.
Cu o voce considerată de mulţi specialişti de referinţă pentru partitura deosebit de înaltă şi provocatoare, din Carmina Burana, Ştefan von Korch a debutat în această vară în Festivalul Palermo Classica, cu o interpretare spectaculoasă, ce a fost apreciată deopotrivă de public şi presă. Apariţia din seara de deschidere a Festivalului Palermo Classica, derulată cu casa închisă, a fost apoi dubltă de un nou concert în regiunea istorică Valea Templelor, din Sicilia, notează organizatorii.
Despre lucrarea ce forteză limitele mijloacelor tehnice şi artistice ale vocii masculine şi care i se potriveşte ca o mănuşă, Ştefan von Korch spune: “Carmina Burana este foarte impresionantă din toate punctele de vedere. Este o lucrare solicitantă, dar cu satisfacţii mari, cu linii solistice şi corale superbe şi aranjamente orchestrale copleşitor de bogate. O experienţă sonoră de mare intensitate, pe care nimeni nu o uită.”
Pentru iubitorii genului vocal-simfonic, Carmina Buranal înseamnă bucuria de a audia cea mai cunoscută cantată din lume, îndelung aşteptată şi aclamată pretutindeni, adesea lucrare de deschidere sau închidere a stagiunilor filarmonicilor de pretudtindeni. Iar pentru publicul din Bistriţa – Năsaud şi Cluj-Napoca, concertele programate pe 17 Noiembrie şi respectiv 17 Ianurie, aduc şansa unică de a-l asculta pe tenorul Ştefan von Korch, actualmente unul din cei mai solicitaţi solişti în plan intern şi internaţional, pentru linia de tenor din Carmina Burana, pe care în România a interpretat=o deja de peste 35 de ori.
Despre ** ŞTEFAN VON KORCH (Tenor)** (www.stefanvonkorch.com)
Cu o evoluţie exponențială, națională şi internaţională, Ştefan von Korch va încheia anul cu apariţii de marcă, pe scena Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian în spectacolul “Invitaţie la Vals” şi la Sala Palatului, ca invitat de gaşă în concertul Craciun Vienez Aniversar 20 de ani de. În perioada verii a debutat în în Carmina Burana pe scena prestigiosului Festival Palermo Classica, a concertat alături de Orchestra Reino de Aragon în Spania a fost invitat în recital la Lipova Symphonic City Maria Radna open air şi de la începutul anului este amfitrionul seriei de concerte Musical Extravaganza, găzduite lunar în capitală.
Tot în decursul lui 2024 a interpretat pe scena Filarmonicii din Târgu-Mureş lucrarea vocal simfonică Stabat Mater de G. Rossini considerată o demonstraţie de virtuozitate pentru orice tenor şi lucrarea Lobgesang de F. Mendelssohn, a performat în Carmina Burana la Craiova Summer Fest, dar şi la Opera din Iaşi, în spumosul rol Camille de Jolidon, din Văduva veselă 2.0 regizată de Andrei Șerban şi la Opera Română din Timişoara în montarea Văduvei Vesele semnate de Mario Di Carlo.
În 2023 tenorul a făcut să vibreze inimile spectatorilor cu interpretări magistrale ale partiturii specifice vocii sale din Carmina Burana, pentru care este considerat un etalon şi a fost singurul solist român într-un turneu de 27 de oraşe în China. Alte repere din cariera sa includ roluri de marcă în opere şi operete prezentate pe cele mai mari scene din România: “Bărbierul din Sevilla”, “Elixirul dragostei” şi “Falstaff” (Opera Naţională Bucureşti), “Rigoletto,” “Văduva veselă” şi “Văduva veselă 2.0” (Opera Naţională din Iaşi), “I Puritani” (premieră naţională) “Rigoletto” şi “Bărbierul din Sevilla” (Opera Română Cluj-Napoca) şi altele.
În anul 2022 şi-a completat repertoriul cu rolul titular din premiera europeană a spectacolului “Traiano in Dacia,” de Giuseppe Nicolini, pusă în scenă la Opera Română din Cluj-Napoca, iar palmaresul său mai include roluri în 3 premiere naţionale absolute: opera “I Puritani” la Opera Română din Cluj-Napoca (2016) unde a interpretat cea mai înaltă partitură scrisă pentru voce masculină, opera “La Sonnambula,” de Vicenzo Bellini (2018) şi prezenţa pe scena Sălii Radio din Bucureşti în premiera natională absolută a lucrării vocal-simfonice “Messa di Gloria” de Rossini (2019).