ceva mai vechi pe care il reiau aici pentru ca hiperliteratura s-a desfintat cu Dumnezeu inainte, iar club literar s-a unionizat
„suntem între ei care au fost și ei care se schimbă” c.vică
„nu mai vorbim de produse” r.țupa
„vorbesc acum cu o puștoaică interesată de poezie” d.sociu
1. Deținem o lume. Poezia nu este un produs ci o lume.
2. Poezia nu este un poem ci o serie de poeme.
3. Poezia nu este doar poeme ci, mai ales, o serie de stări.
4. Poezia e mediu, dar nu media.
5. Poezia e stare care nu trebuie neapărat comunicată, ci definită.
6. Starea ca în mișcare cunatică. Mai mulți vectori alandala.
7. Poezia
creative vs. communication
1.1 Poezia este singura artă care nu s-a adaptat prin transformarea într-o industrie creativă. Succesul media al unui poet sau al altuia arată, în mod paradoxal, că autenticitatea poeziei sale este garantată exact de ceea ce media nu poate să conceapă, ceea ce nu este comunicare.
1.2 Ceea ce se comunică este ceea ce se schimbă. Starea care face posibile poemele homerice este aceeași cu starea care îl atestează pe Byron ori pe Li Tai Po. Instrumentele poemelor acestora sunt totuși foarte diferite. Ceea ce se schimbă poate fi achiziționat. Ceea ce rămâne la fel poate fi cel mult accesat.
1.3 Lumea nu este un răspuns ci o serie de răspunsuri și permutări de răspunsuri: Poezie
Comerț vs. rețea
2.1 Trebuie să vindem ieftin pentru mai mulți sau scump pentru mai puțini? Nu vindem.
2.2 Nu mai vorbim de produse. Deloc.
2.3 Aceasta a fost capcană imensă în care ne-am dus atâția ani.
2.4 Pentru ca poezia nu dă decizii și nu se bazează pe decizii. De aceea e indecidabilă.
2.5 Iar oamenii au nevoie de indecidabil.
2.6 Cum poti să oferi un serviciu al indecidabilului?! Serviciile te ajută să obții o decizie. Serviciile sunt în automatism.
2.7 Ca poeți întreținem o lume. De ce ar întreține cineva o lume? pentru că e tradițională sau originală? pentru că „dă bine”? pentru ca e coerentă și prin asta asigură coerența lumilor… dincolo de logicile tradiționale: Poezia
3 Examen
4. poezia este mediu, nu media
4.1 Casa de poezie ofera mijloace pentru dezvoltarea de programe coerente care formuleaza si definesc un context fertil pentru creativitatea poetica.
4.2 Forma de organizare a casei de poezie este republica poetica. Republica poetica este expresia unei comuniuni intre creatorii si publicul domeniului poetic indiferent de forma de expresie in care acest domeniu functioneaza. Fie ca este vorba despre poezie accentuat experimantala si specializata ori despre o zona specifica poetului amator ori cititorului ocazional de poezie acestea au in comun un anumit grad de adeziune la poezie ca instrument al expresiei. Pornind de la aceasta adeziune Republica poetica isi recunoaste cetatenii indiferent de limba, nationalitate, sex ori optiuni politice. Republica poetica este un spatiu interior al libertatii absolute acordand consideratie celui care exprima pareri diferite de tine.
4.3 Cetatenii Republicii poetice celebreaza sau combat mai putin persoane, cat idei si expresii. Fiecare cetatean al republicii poetice este responsabil pentru dinamismul si viabilitatea formulei sale de comunicare, nici un idol, nici un model, nici un alt garant exterior lui nu ii poate atesta ori anula autoritatea poetica. Poezia este o lume nu un produs. Poezia este o expresie nu o scuza. Poezia este stare.
4.4 Republica poetica este un spatiu al intalnirii unor realitatii subiective vii si al dialogului dintre aceste realitati pentru definirea unui spatiu public pe care ni-l dorim deschis expresiei fiecaruia dintre noi.
4.5 In cadrul Casei de poezie orice creatie poetica isi gaseseste publicul propriu sarbatorind expresia si oferind respectul pe care il merita atat publicului cat si celorlalti creatori declara starea de poezie.